Lördag
23 Apr 1 match

Pressmeddelande från Warberg

7 maj 2019 20:00

I mitten av januari sjösatte Warberg IC sin kampanj ”Rädda Warberg” med målet att få in 2,5 miljoner kronor, och därmed bli kvitt sitt negativa egna kapital och uppfylla de krav som ställs för att klara elitlicens. Målet är nu uppnått, mycket tack vare ett betydande engångsbelopp från Cashbuddy.

1 maj 2019 införs elitlicens i Svensk Innebandy och den berör alla föreningar i nationellt seriespel. Ett av kraven för att uppnå elitlicens är att ha ett positivt eget kapital, ett krav som Warberg IC/IBF tidigare inte har uppfyllt.

Klubben har därför under en längre period arbetat hårt för att bli kvitt det negativa egna kapitalet, och målet med kampanjen ”Rädda Warberg” var att få in minst 2,5 miljoner kronor. Glädjande är det målet nu uppfyllt, mycket tack vare ett fantastiskt engagemang hos både privatpersoner och företag.

Cashbuddy är partner till Warberg sedan länge, och nu har man valt att gå in med ett betydande belopp för att säkerställa klubbens verksamhet och existens.

Martin Jönsson Cashbuddy säger så här:

Idrottsföreningarna i Varberg gör ett jättejobb för våra barn och ungdomar, och i synnerhet Warberg IBF/IC med deras stora ungdomsverksamhet som de bedriver i Sparbanken Wictory Center. Vi har valt att gå in med ett engångsbelopp först och främst för barnen, ungdomarna, alla engagerade ledare och för den fina verksamheten som Warberg har byggt upp genom åren. När nu både a-laget för damer och herrar spelar i SSL nästa säsong så vore det synd om de åker ut av ekonomiska och inte idrottsliga skäl. Dessa duktiga killar och tjejer är ju ungdomarnas förebilder.

Warbergs klubbdirektör Martin Josander kommenterar Cashbuddys hjälp så här:

Det är enormt glädjande att så många samarbetspartners, privatpersoner och andra intressenter tycker att vi gör betydande insatser för föreningslivet och stöttar oss i vår ”Rädda Warberg-kampanj”. Väldigt många har hjälpt oss, men Cashbuddys insats blev helt avgörande. Därför är vi så klart grymt tacksamma över Martin och Cashbuddys stora hjärta för Varbergs föreningsliv.

Se vilka som varit med och stöttat

Kontakt: Martin Josander klubbdirektör Warberg IC, 0709-559089 Martin Jönsson Cashbuddy, 0705-656550